Provozovatelé internetových obchodů musí zboží zákazníkům odeslat buď přímo na jejich adresu, a nebo na výdejní místo. Pro zboží jezdí přepravní společnosti, které jsou placeny za to, aby zboží v pořádku dovezly zákazníkovi. Bohužel ne vždy jsou ale zákazníci spokojení, protože velice často dochází k tomu, že se zásilka ztratí a nebo dojde poškozená. Reklamace rozbitého zboží je problematická, protože přepravci se všemožně snaží zbavit své odpovědnosti.
Jak zabalit balíček pořádně?
Provozovatelé e-shopů, kteří týdně odbavují stovky až tisíce zásilek, by měli už vědět, jak dané zboží zabalit aby přišlo v pořádku. Bohužel se stává, že ne každý dbá na to aby zásilku zabalil správně. Tak se stává, že i když je na první pohled obal neporušený, zboží je rozbité.
Při odesílání pevného zboží, jako je například oblečení, nehrozí že by se rozbilo i v případě, že by kurýrovi spadl balíček na zem. V těchto případech bohatě stačí zabalit zásilku do krabice bez další výplně, anebo do speciální obálky. Pokud se ale odesílá zboží které se může při přepravě rozbít, jako se běžně stává u alkoholu, skla, keramiky a dalších podobných materiálů, je zapotřebí vystlat krabici například výplní nebo bublinkovou fólii. Zboží je také potřeba řádně obalit v bublinkové fólii, aby se minimalizovalo riziko rozbití zásilky při přepravě – na to je nutné dbát zejména v případě, že se v jednom balíčku odesílá více věcí.
Vnější obal může být dokonce ekologický. Je dobré opakovaně používat kartony a krabice, které bohatě stačí k obalení například u knížek. Aby vám zásilka z obalu nevypadla, bude ideální volbou ekologická lepící páska, která oproti té plastové nezatěžuje životní prostředí. I při balení balíčku je možné myslet na planetu a ekologii, takže kromě pořádného zabalení zásilky uděláte i dobrý skutek pro životní prostředí.